IKEA

Har varit en lång dag idag. Skulle hämta R vid A före halv 8 så va tvungen att åka runt 7am. Hämtade henne, åkte in på Target å köpte bilschampoo. Ville ha en tvättsvamp också men tydligen använder dom ingen sån här. Verkar som dom använder traser eller nått sånt, sen hem för att tvätta bilden. Inte för jag vet om den vart så jätte ren men renare vart den iaf, konstigt annars.

J skulle köra R till skolan så jag hängde på bakom i min bil för att se vart de låg. När vi nästan va där tappade jag henne i ett trafiklyse, great! Hon ringde och försökte förklara vägen för hon skulle inte hinna å stanna för då skulle R bli sen till skolan. Tror ni jag fattade va hon sa? -Nej! Så sket i det, SMS henne å sa att jag va lost och att jag försöker hitta tillbaka till Santa Monica Blvd. Skulle möta upp Gregory at Starbucks vid halv 1 men fick sms han å säga att jag blev lite sen. Utan GPS eller karta men jag hittade rätt tillslut. Vart kasnke 15min sen bara :) Tog en kaffe å satt å tjålade, trevlig. Han skulle börja jobba vid 2.30pm så vi chillade mest. Han ville tydligen hänga på den 10:e oktober, trevlig. Kul med lite sällskap.




Efter kafferepet plockade Madde upp mej och vi drog till IKEA ^^ Va precis som i Sverige, lite mindre men kasnke bara va detta IKEA. Namnen på möblerna va som i Sverige, köttbullar, ahlgrens bilar, knäckebröd m.m Nått vi reagerade på va att dom hade glasyr istället för pärlsocker på bullarna, såg inte speciellt gott ut. Köpte knäckebröd på J´s begäran och svenskt kaffe till mej! Ska prova det imorgon, hoppas de inte är kattpiss. Vill ha starkt kaffe, inge halvdant!



Tänkte kolla på en film innan läggning. Lär hämta R imorgonbitti igen sen köra henne till skolan, första gången. Får se om jag kommer fram denna gång ^^ haha, men denna gången får jag ha googelmap med mej, bara att följa den. Förhoppningsvis står de rätt, ibland står de fel namn eller nummer men brukar fixa till sej tillslut. Får åka i god tid så jag kan göra felkörningar utan att bli sen.


Kommentarer
Postat av: Kicki I skogen

Hej Maria

Du vekar ha fullt upp hahha, men de är kul att du trivs i alla fall. Är familjen fortfarande bra, och hur går de att köra då? Ja vad synd att de skulle renovera gymmet, men du får väl börja träna i januari i stället då haha. Ja du får börja på dans de verkar väl kul och bra motion är de också.



Ja här hemma är de likt sig, de händer väl inte så mycket, som vanligt hahahah.. men de är ju bra att de ändå inte händer något, för de brukar ju bara vara skit i så fall hahah..



Sköt om dig nu gumman och ha de så bra. kram kram

2010-09-06 @ 17:39:24
Postat av: Maria

Hej Kicki! Ja familjen är fortfarande toppen och körningen går bra, lite tråkigt bara med automat, haha. När jag kommer hem är jag väl värdelös på att köra manuell ^^ Ja men de finns samma gym lite här och där, så får åka dit istället, hoppas jag. :)



Kan tänka mej att allt är som de brukar, lika dött å tråkigt, haha.



Kram

2010-09-07 @ 05:05:52
URL: http://aupairaventyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0