Inse!

Med J's California playlist i bakgrunden sitter jag och tanker tillbaka pa tiden har i staterna. Sa mycket jag upplevt, sa mycket jag insett om bade mej sjalv och andra, jag har vuxit bade som person och pa bredden, jag har fatt nya vanner, en extra familj och massor av erfarenhet. 3 manader har gatt fort, alldeles for fort. Kan inte fatta de sjalv och snart ar jag pavag hem igen. Jag hade ett mal, en drom men nadde inte riktigt anda fram. Jag ar anda stolt over mej sjalv och oerhort glad over att jag tog chansen. Jag drog, lamnade allt. Med endast 2 vaskor som bagage startade jag om, borjade ett nytt kapitel i livet.

Annu mera jobb och annu en kvall stog pa dagens schema. Fick dock vara ledig mellan 12.30-5pm sa passade pa att steka mitt blekfeta flask lite. Kommer nog inte hinna bli brun innan hemfard men lite farg hoppas jag att fa. Nar jag lag dar i stolen brevid poolen tankte jag pa er dar hemma. "Har ligger jag, steker i solen, 25-30 grader varmt i slutet av oktober. Hemma har ni langkallingar, eld i spisen och dunjacka." Sen slog de mej att snart ar de aven min tur, hem till kylan. Gissar pa att jag kommer bli sjuk forsta tiden, forkyld av klimatomstallningen. Sen tidsskillnaden, hur lange tar de innan jag vanjer mej med svensk tid? Mycket som snurrar, mycket som ska fixas och framfor allt alla javla planer jag har nar jag kommer hem :)

Nar man har vart borta ett tag sa inser man hur mycket man vill gora, vill uppleva och vara med om. De finns faktiskt saker att gora, aven i frbg :) Resan har har fatt mej att inse att man ska ta vara pa tiden, gora de man vill och inte vara radd for att vaga forsoka. Man maste chansa, man maste ta for sej om man vill komma nan vart!
Gud, skulle kunna gora de har inlagget hur langt som hellst men satter nog punkt har, punkt!



Kommentarer
Postat av: Linn

You are amazing! <3

2010-11-09 @ 19:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0