Första samtalet!

Familj på gång? - Svar: JA!
Avslutade ju förra inlägget ganska hastigt eftersom mamman skickade mail just då. Hon skrev att dom gillade min ansökan och tyckte att jag skulle ta kontakt med deras nuvarande au pair. Sagt och gjort så gjorde jag de. Provade att ringa samma dag men fick inget svar. De är ju trotts allt 9 timmars skillnad så man kan ju inte ringa när som hellst. Men iaf, fick tag i henne tillslut  och vi pratade en stund. Frågade massa frågor och hon berättade lite hur det va. Skönt att första samtalet va på svenska, mycket lättare att förstå hur det funkar, vilka regler som gäller osv. Av de hon berättade så verkade allt skit bra och ett stort plus va att man fick tillgång till bil även då man var ledig.

Ikväll så ska jag ringa mamman, HJÄÄLP! Är skit nervös. Vad ska jag säga? Kommer jag kunna göra mej förståd? kommer jag förstå vad hon säger? Vad är viktigt att fråga? Som tur är så har jag ju fått reda på en helt del om vad för uppgifter som gäller och så, men ändå. Min engelska är väl inte den bästa och att vara nervös på de, shit! Kommer jag kunna få fram nå ord? Hoppas J är lätt att prata med så det flyter på. Bara jag kommit in i samtalet kommer det nog gå bra :)
Hoppas verkligen på det här. Familjen verkar toppen, Platsen kan inte bli bättre, så snälla, bli ett JA!

Aja, nu ska jag fundera på lite frågor inför samtalet innan det blir lite lirande på fotbollsplan! Ringa före eller efter fotbollen? hmm, återstår att se!

Kommentera gärna så jag  ser vilka som följer mitt äventyr =)

Kommentarer
Postat av: Mathias

Klart man följer, låter spännande och hoppas allt går bra. Kramar Mathias

2010-05-25 @ 17:06:38
Postat av: malin

jag följer (y) :d

2010-05-25 @ 18:21:58
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Petra

Va roligt att du hittat en familj:) Håller tummarna för att det blir ett JA! //Petra

2010-05-25 @ 18:46:44
URL: http://petramjohansson.blogg.se/
Postat av: Gabriella

klart ja följer babe:D

2010-05-26 @ 08:58:27
Postat av: Mamma

Kommer att sitta klistrad varje dag vid datorn och följa dina strapatser.Älskar dej "skrotmaja"

2010-05-26 @ 16:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0