Tillbaka i skolbänken!

Första dagen på au pair skolan, allt på engelska! Hade våra engelska lektioner varit så här i grundskolan hade jag aldrig oroat mej över att öppna munnen. Visst, jag pratar svenska ibland men de blir inte mycket. Försöker undvika det men de är svårt, speciellt när man har en svensk rumkompis och ett par stycken i "min" klass. Våran lärare liknar en hemifrån så de är sjukt. Vill inte skriva ut hennes namn men ni som är nyfikna får fråga, lovar att svara =)

Lektionerna har varit väldigt intensiva men också lärorika. Vi har hittills pratat om att vara en "role model", barnsjukdomar, m.m. Vi började 8.15am och slutade runt 8pm, så det är väldigt långa dagar. Mogondagen kommer se lika dan ut, men vi kommer prata om andra saker och på torsdag händer det bästa - NEW YORK CITY TOUR! Vilket betyder att vi får en 4 timmars guidad tur i new york och efter det får vi 2 timmars free time. Och om vil vill (vilket  såklart vill) får vi besöka General Electric Building. Att få se hela new york kommer bli grymt!

Skolan är ganska äcklig. När man ser den från utsidan tror man att de ska va jätte fint inne men de är det verkligen inte. Jag avskyr toaletterna, de är som små bås man går in i. Bild kommer när jag har tid att lägga in dom. Rummen är stela och jätte varma, Sängarna är inne på sista refrängen, matsalen/cafeterian luktar en blandning av piss, såpa och instängt. Men ändå är det helt okej. Jag är inte speciellt kräsen av mej förutom när de gäller toaletter, duschar och sånt. Ni som känner mej vet att jag har en fobi, en fobi mot avlopp, brunnar m.m. Maten är godkänd med tanke på att vi är på en skolan och i amerika. Det finns en salladsbar varje måltid, tummen upp för den! Kaffet däremot ser ut som tee, dock smakar det bättre än det ser ut.

Just ja, sista lektinen  var "sing a long". Alla från samma land skulle sjunga en barnlåt som presenterar landet. så ni kan säkert gissa vilken låt vi svenskar sjöng? ^^ För att göra de lite lättare, man va tvungen att både sjunga och dansa. Just de, små grodorna. Va väldigt kul att se andra kulturers barnlåter, inte för att man fattade va dom sa men med hjälp av rörelserna kunde man lista ut va den handlade om.

Nej nu strejkar mina ögon snart och om jag ska orka med morgondagens lektioner är de bäst att sova nu. Kan för övrigt säga de att jag nacken är värre än nånsin tror jag, men de är inget som ska få stoppa mej. Bara le och se glad ut, som vanligt :)

Natti!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Försök få nån som kan massera dej lite.New York City är helt underbart,en otrolig stad som aldrig sover.

Är det nån mer som ska över till LA?

Ha det bra.Älskar dej,Kramar i massor.

2010-07-28 @ 11:33:40
Postat av: Maria

Skickar ett mail sen när jag får lite tid över å berättar lite mer. Men alla i min klass ska till Kalifornien men är typ bara 3-4 som ska till L.A. Dom flesta ska till SanFransisco.



Hälsa alla hemma, love you <3

2010-07-28 @ 12:47:16
URL: http://aupairaventyret.blogg.se/
Postat av: MalinKalin

Verkar kul där borta :)

2010-07-28 @ 14:04:05
URL: http://malinkalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0