Polis

Undra om alla poliser i usa är som han? Är dom verkligen så coola? Eller va han bara så inför oss? Stört skönt va han iaf, de är en sak som är säker :) Ni undrar säkert va jag pratar om, ska förklara lite snabbt.
De kom en polisman och pratade och berättade om vad man ska göra i olika situationer och vad som är falskt eller vad som är sant. Jämför man med Sverige så kändes mycket överdrivet, eller så är de sverige som har så "lama" regler, jag vet inte? Men iaf han va helt jävla underbar. Han kunde verkligen prata inför folk och samtidigt bju på sej själv. Kan inte förklara hur han va, de måste upplevas.

Vart ett kort inlägg, orkar inte skriva så mycket mer. Vi har inte så mycket fritid så när man väl får rast vill man inte sitta framför en dator, man vill sitta ute, man vill kolla runt, man vill uppleva nya saker, man vill lära känna andra.
Tisdag och onsdag ser ut (ungefär) så här:

07.00-08.00 Frukost
08.15-12.00 Lektion (30 min rast)
12.00-13.00 Lunch (med  tanke på att vi är 206st så tar det tid att få och äta maten)
13.00-18.00 Lektion (30 min rast)
18.00-19.00 Middag (lika som på lunchen)
19.00-20.00/20.30 Information

Alla ni där hemma, skicka gärna ett mail eller lämna en kommentar. Vill höra nått från er :)
Natti ^^

P.S Vet någon hur man gör ett inlägg privat (lösenoordskyddat)? Eller går inte de?

Kommentarer
Postat av: sanna

Hej! Tänkte bara säga att jag och Lisa också pratade med en polis när vi var i New York...och han var också störtskön! :)

Vi stannade honom mitt på "stan" å frågade om vi fick ta en bild med honom, och det fick vi. Sen babblade han på som tusan, och berättade för oss om hur han tyckte det var att va polis i New York- city.

Skit schysst! :)



Skönt att läsa att du har det bra!



Här hemma regnar det, och jag bara hoppas det blir bättre väder tills imorn. Det blir inte samma känsla på Hedparken om det regnar "/



Allt knallar på som vanligt i vår lilla by.



Ta hand om dig! Kram Sanna

2010-07-29 @ 07:34:40
URL: http://naannii.blogspot.com
Postat av: Malin

Åhh, vad jag är avundsjuk på dig. Verkar som om du har det jätte bra. Går det bra med engelskan då? Antar att man lär sig rätt fort när man hör det dygnet runt.

Simon längtar efter dig också. Han säger att han är "osters ull" :-)

Ska ta och skaffa en webkamera sen så ni kan prata med varandra.



Ha det bra nu.

2010-07-29 @ 09:31:00
URL: http://malinsofialarsson.blogg.se/
Postat av: mikael

hoppas du har kul där borta.

Tror inte det går att göra ett inlägg lösenordsskyddat men du kan ju skapa en ny blogg när du loggat in här och lösenordsskydda hela den bloggen

2010-07-29 @ 10:21:10
Postat av: Kicki I skogen

Ja de är väl så att klimatet är hårdare i USA än hemma, så dom är nog så coola som de verkar. Ja de är nog lite för lamt här i Sverige.



Ja du verkar ha fullt upp, hoppas de i alla fall känns bra för dig.



Sköt om dig kram kram

2010-07-30 @ 14:37:46
Postat av: mamma

När jag var i N.Y så blev jag och en kompis stoppad av polisen.Det var precis som på tv.blå ljus på och "pull over" och så en ficklampa rakt i ansiktet.

Hon hade glömt att sätta på ljuset på bilen,Vet inte om han var cool men,men.

2010-07-30 @ 18:14:26
Postat av: Anonym

När jag var i N.Y så blev jag och en kompis stoppad av polisen.Det var precis som på tv.blå ljus på och "pull over" och så en ficklampa rakt i ansiktet.

Hon hade glömt att sätta på ljuset på bilen,Vet inte om han var cool men,men.

2010-07-30 @ 18:15:00
Postat av: Madelene

Vad skönt att läsa att du har det bra :) Gick resan bra ner? Ha det så bra!

Saknar dig! Puss & Kram

2010-07-30 @ 19:08:32
Postat av: sara

Du kan inte lösenordsskydda ett inlägg som sagt, men du kan lösenordsskydda din blogg. Men då vill jag ha lösenordet!

Är fortfarande avundsjuk på dig ;)

Hoppas du har det jävligt gött!

2010-08-02 @ 23:12:59
URL: http://saraekehov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0