New York city

Jag har anlänt till my host family i Los Angeles. Är helt själv i huset, läskigt. Berättar mer om det i morgon. orkar inte skriva om både de och gårdagens tripp. Ligger en dag efter från verkligehen men skit samma. :P

New York city


De vart en väääldigt lång dag igår, men helt klart värt de. Började som vanligt med frulle runt 7, upp till rummet och hämta väskan för turen sen till lektionen. 12.30 slutade vi och va tvungen gå direkt till cafeterian och hämtade våran lunchbox - Smörgås, äpple och vatten. resan till New York tog ungefär 2timmar. Vi möttes inte av nå positivt direkt. De började regna, ganska mycket. Men när guiden hoppade på och vi åkte genom city vart de genast mycket bättre. Regnet slutade och molnen försvann, perfekt! I mitten av guidningen åkte vi på en båttur. Vi passerade Frihetsgudinnan och fick se the city från vattnet. Är helt sjukt va fint de är, de går inte att beskriva. Fortsatten kasnke en timme i bussen efter båtturen sen va de dags för the top of the rock. För er som inte vet va de är för byggnad så är det New York näst högast skyskrapa. Hissen upp åker 67våningar på 43sekunder, grymt! Man såg verkligen runt hela new York (tror jag) där i från. Tog dock inte så många bilder, 10 kasnke. Kände att man fick typ samma bilder hela tiden, så tog ett från varje håll, de får räcka. Har ju iaf bevis att jag varit där, resten sitter printat i huvve :) Man kände sej även så himla stressad för vi hade bara 2,5 timme på oss att både va där uppe och utforska city. Kan säga att jag och Linda (tjej från slovakien) hade 1,5 timmes shopping. De första vi skulle göra va att äta! Klockan kasnke va runt 7 och vi hade inte ätit sen lunchen, som va en ynka smörgås. Tog ett bra tag innan vi kom till rätt gata. Top of the rock låg ett x antal gator bort från där våran buss skulle gå ifrån. Tog säkert 45min innan vi fick mat. Gick runt och letade som idioter efter nå bra man, ni kan ju gissa vart vi hamnade? :O just de, äckel Mc Donalds. Är man hungrig så är man. Ni tänker säker "va fan, ni va i New York. Finns väl resturanger överallt?" Visst de gjorde det men vi kände att vi inte passade in där. Vi ville bara ha nå enkelt, en salladsbar eller nått sånt. Mc Donalds blev det, thats it. Både jag och Linda kände de att vi hellre ville kolla på stan än att springa i affärer så de enda jag handlade va 4 vykort, haha.
Har lagt upp lite bilder på min Facebook men låååångt ifrån alla. Tänkte göra en lösenordsskyddad blogg eller nått sånt å lägga upp lite fler bilder. Om jag gör de lovar jag att säga till så får ni fråga efter lösenordet :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

åh! Du verkar ju ha det as nice :) Vilka fina bilder du la upp på FB, helt magiska! Hoppas att du har det jätte bra. Ha det bäst, och ta hand om dig <3

2010-07-31 @ 11:35:46
URL: http://bergsteen.blogg.se/
Postat av: caroline

heeej! de låter som att du kommer trivas bra=) kollar din blogg varje dag, lär ju hålla koll på dig på nått vis..höhö;P hur var familjen du ska vara hos då? va då typisk svennson eller..haha.

hoppas allt går bra för dig.



miss you girl!<3

2010-07-31 @ 22:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0