Plugga?

Ligger å kollar runt efter skolor i L.A. Plugga? Inte plugga? Vet inte hur jag ska göra. Vet inte vad som finns. Vet inte om jag har tid. Vet ingenting känns de som. Allt är så inveklat här, ingen koll på nått. MEn kommer väl in i de så småningom. Jag vill lära mej surfa, plugga engelska så den förbättras, lära mej dansa, fördjupa mej i något intressant, studera nått i polisyrket eller nått sånt. Mycket jag vill men vet inte hur man går till väga. Min LCC kommer som sagt på fredag, får fråga henne. Men ingen av dom andra aupairna familjen har haft har pluggat pga att dom inte känt att dom hunnit med. Jag vill men ändå inte, tål att tänkas på till fredag. Kasnke ta nån kurs till våren istället? Hmm, får kika runt lite å se om jag hittar nått som lockar mej.

Jag vet att jag är jätte dålig på att svara på kommentarer, förlåt. Men jag vet inte hur jag kan göra de från min inloggning :S Sällan jag läser min egen blogg så glömmer bort att svara genom den sidan ni ser. Är de någon som vet om man kan svara på kommentarer från sin inloggning? Tell me!

Bilder blir det också jätte dåligt av, jag vet :( Har inte haft kameran med så mycket, tyvärr. Men så fort jag blir "själv" så ska bilder tas, de lovar jag. Men kommer nog inte lägga upp så många på internet, kasnke på FB men ni kommer få smakprov här på bloggen iaf ^^

Har funderat lite på vad jag vill göra/uppleva under mitt år här i staterna. Har inte skrivit nån lista än som jag nämde i nått inlägg för ett tag sen. Tänkte jag skulle börja lite på en ikväll :)
  • Uppleva en fest med röda muggar, tunnor med öl, och massa folk - En riktig amerikansk hemmafest
  • Åka till Las Vegas
  • Kolla in Kat Von D´s ställe
  • Tatuera mej
  • Åka route 66
  • Lära mej surfa
  • Komma in i engelskan
  • Dansa hulahula på Hawaii
  • Kolla in Niagarafallet
  • Äta en riktig fet amerikansk hamburgare
  • Gå på stranden och se piren från O.C
  • Se en baseballmatch
  • Hollywoodskylten
  • Hoppa fallskärm
  • Åka till Texas
  • Kolla in Vita huset
  • Disneyworld

Några saker jag kom nu, listan kan säkert göras lång, den kommer bli lång. Många saker kommer jag nog kunna bocka av, många kommer även bli ogjorda. Men drömma måste man få göra =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Disney Land det måste du bara göra och uppleva.

Och så ska du väl gå på en amerikansk fotbolls match.

Här är allt bra.Valparna växer så det knakar.



Puss,Kram

2010-08-05 @ 11:42:27
Postat av: Diana

Äntligen har jag hittat din blogg! Spännande att läsa hur du har det.



Lycka till!

2010-08-05 @ 18:20:04
URL: http://husmusensblogg.blogspot.com/
Postat av: Gabriella

Jag vill ha lösenordet så ja kan läsa de privata också ju!!!! puss<3<3

2010-08-09 @ 17:53:18
Postat av: Andrea

Vad roligt att kunna följa dig under ditt år med familjen! :) Jag var deras första svenska aupair, jobbade åt dem 2007-2008. Sen kom Josie, Sabina och nu du! Välkommen till gänget :D



Jag tänkte bara slänga in lite tips på din lista :) Disneyland måååste du göra, det är sååå himla roligt! Åk dit tidigt, så fort de öppnar och stanna hela dagen. Jag och min kusin var där i 12 timmar och det räckte knappt!

Kat Von D´s shop ligger i Hollywood, kommer inte ihåg gatan nu... men den är lätt att hitta! Jag såg henne där en gång :)

Tatuera dig inte vart som helst, det gjorde jag och det blev inget bra av det alls. Hollywood är skabbigt, dom är inte direkt billiga och def. inte bra. Min vän äger highclasstattoos.com och han har riktigt duktiga killar! Kika in där :)

Haha röda muggar, det var min kusin besatt av att se när hon kom dit! De finns överallt så de lär du hinna med att se ;)



Lycka till med allt! Njut av L.A och barnen :) Ta hand om vovvarna åt mig, saknar min älskade Monkey! Vi ses nästa gång jag kommer och hälsar på!

/Andrea

2010-08-18 @ 09:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0