Första jobbdagen!

Idag va de som sagt första jobbdagen. Gick hur bra som helst. F och hennes kusin åkte till campet vid halv 8 och kom hem runt 4 så va bara den lilla hemma. Vi gick till Peekaboo, vilket är en lekpark men inhomhus. varför ha en lekpark Inomhus tänker ni? Jo, för här är det så varmt så ibland går dom dit för att få leka utan att svettas som en gris ^^ Har varit en helt okej dag. Imorgon ska vi köra dom till campet och på vägen hem, vem tror ni ska köra? :O Jag ska köra för första gången i USA imorgon. Ska bli intressant men tror inte de kommer va nå stora problem. Lite mer trafik och några fler filer men tekniken är ju densamma. MEN, ett stort MEN, bilen är automat. De kommer bli största utmaningen tror jag, haha. Men kommer nog in i de ganska snart. Är inte speciellt orolig över att köra här. Vet inte riktigt vad mer jag ska berätta. Har inte hänt så mycket idag. Har chillat vid och i poolen på förmiddan, peekaboo på eftermiddan sen dinnertime.


Engelskan? Den förbaskade engelskan. Visst har jag blivit lite bättre, de har jag men just nu känns det som jag har kört fast. Idag har jag nästan bara pratat svenska eftersom bara den lilla vart hemma och med henne ska vi prata svenska. Vill komma in i engelskan mer, hoppas jag gör de snart.
Imorgon ska jag förresten träffa en annan aupair i L.A. Första "vännen" kasnke? Vore sååå skönt om det klickade och vi kunde fortsätta umgås. Behöver verkligen vänner, är lite ensamt om kvällarna och på min lediga tid. Visst, jag har bara vart här i några dagar. Förväntar mej inte att jag ska få tusentals vänner direkt, men nån enstaka hade ju vart gött. Fler kommer de väl bli med årets gång men detta kan ju vara en början =)

Ringde även min LCC (kontaktperson) idag. Hon kommer på fredag för en intervju för att se hur det gått osv. Hon sa också de att den 21:a augusti är det ett aupair möte. Alla aupairer i L.A skulle tydligen va med, ca 200st så hoppas man kan få några vänner även då. Oddsen är ju ganska höga så, hoppas hoppas :) Vi skulle åka till beachen och göra nått, kommer inte ihåg vad riktigt. Kommer troligtvis även få åka till NY igen i slutet av augusti, mer update om de får ni senare om de blir så :)

Fick en film av J idag som hon hade gjort så ska kolla på den nu tänkte jag. "but I´m a cheerleader" heter den om ni vill kika :)

Natti

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du verkar att ha det bra.Vänner kommer du att få,det lövar jag.

Saknar dej,sköt om dej.Kram

2010-08-03 @ 06:29:34
Postat av: Linnea

Lovade ju att bättra mig...:D

Take care!

Kram!

2010-08-03 @ 20:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0