Funderingar och ordbajs!

Vad är mina drömmar? Hur vill jag att livet ska se ut? Vad vill jag göra med mitt liv? Kommer jag någonsin hitta rätt? Många tankar som snurrar, de snurrar fortare än virrvelvinden på Liseberg. Dom gör mej förvirrad och stressad.

Livet är som att gå på en väg, en väg full av vägskäl. Vad gör man när man når ett sånt? Hur ska man kunna veta vilken väg man ska gå? När man väl börjat gått åt ett håll och upptäcker att de inte va rätt väg, ska man då vända om och ta den andra vägen eller ska man fortsätta och hoppas på att det blir bättre eller att ett nytt vägskäl dyker upp?

Jag har valt fel vägar, vägar då jag har mött på hinder, men jag har lyckats kämpa mej förbi dom flesta. Jag har även valt rätt vägar, vägar som kändes rätt då, men som tyvärr ledde till ett nytt vägskäl.
När vet man att en väg är rätt? Finns de vägar utan vägskäl?

Vägen jag valt nu hoppas jag ska kunna leda mej till USA och att jag efter vägen ska komma på vad jag vill i livet!

/M

Kommentarer
Postat av: Trogens

Livet är inte lätt och kommer aldrig vara det. Det är bara göra det bästa av det och hoppas man hittar rätt tillslut. Vissa verkar inte göra det heller:S.

2010-04-20 @ 23:51:41
Postat av: Maria

Ja, hoppet är väl det enda som håller en uppe. Nej vissa har verkligen valt fel väg från början och de verkat ha mött på ett träsk dom inte kan ta sej ut ifrån!

2010-04-21 @ 08:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0