Framsteg!

dålig uppdatering, jag vet. Men har haft fullt upp och när jag väl sitter vid datorn och tänker att jag ska blogga så kommer jag inte på nått att skriva. Har hänt en del på Au pair fronten. Hälsoundersökningen är avklarad, gjorde den idag rättare sagt. Inga problem (tror jag) men de jag funderar över är om jag ska ta någon vaccinspruta? vilka behöver man? vilka är bra att ta? Om de är någon som vet får dom gärna lämna en rad :)

Fick även visumpapprena här om dagen. Tänkte jag skulle fixa de idag men när jag har fyllt i halva ansökan (DS-160) så måste man fylla i passinformation. Typiskt! Jag har ju inget pass, eller jo, men de ligger på polisstationen och väntar på att jag ska hämta ut de. Får försöka hinna med ett besök i veckan så jag får de gjort. Den 18 juli ska allt vara klart. 08.00 ska jag befinna mej i Stockholm och amerikanska ambasaden, vilket betyder att jag lär åka senast 03.30 hemifrån om man skulle va där i god tid. Pjuu, får lösa de där på nå vis. Efter ambasaden så va det nån förberedelseträff, hoppas man träffar på nån som ska åka samtidigt som jag. Vore skönt att lära känna nån innan man åker ner. Så, någon som ska till ambasaden/förberedelseträffen den 18 juni och som ska åka den 26 juli? :)

Annars tror jag att jag har läget under kontroll. Har fixat de som kan fixas. Klurar fortfarande på presenterna men som de känns nu så är de det minsta problemet. "att göra-listan" har minskas, är endast ett fåtal punkter kvar. Har även dom där böckerna som ska fyllas i till skolan kvar. Men vet inte om de är jätte nödvändigt? De kan jag göra på planet dit isåna fall.

Jag tror inte riktigt jag har fattat än vad jag gett mej in på. Om 1½ månad sitter jag på ett plan på väg mot New York och 5 dagar efter de på ett plan påväg till Los Angeles. Helt sjukt!

Som ni märker så skriver jag i princip bara om au pair resan (därför jag gjorde bloggen). Tycker inte de känns speciellt nödvändigt att skriva om vad som händer i övrigt i mitt liv :) Vill ni veta så får ni fråga ;)

Nej, nu ska jag försöka plugga lite amerikanska (californien) trafikregler, wish me luck!


Kommentarer
Postat av: malin

TBC är bra om du testa dig mot de (många college i usa har det kravet, och är du inte testad, kan du inte göra dina klasser där) .. Vaccinera dig mot hepatit med!

2010-06-07 @ 15:58:34
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0