Awesome!

Vad har hänt? Hmm, i lördags va de meningen att jag skulle hänga med J och barnen på softball men planen ändrades så jag drog till West Hollywood och mötte upp Madde hos någon från hennes LCC grupp. Jävlar vilket hus den tjejen bodde i, shit. 3 våningar, stora rum, en pool, bar m.m. Va riktigt nice och utsikten, WOW (bild längre ner) Va 2 till tjejer där jag aldrig träffat men dom va som tur va trevliga :) Alla va i samma grupp och deras LCC verkade super. Min är däremot rena motsatsen. J gillar henne inte, hon hjälper en inte ett dugg om man behöver, svarar inte om man ringer och jag har inte hört av henne sen första mötet. J har försökt att byta LCC åt alla hennes au pairer men Danette (min LCC) har vägrat. Men nu har J fått nummret till deras LCC och hoppas verkligen jag får byta grupp annars kommer jag gå på deras möten iaf, bara för att träffa nytt folk :) (LCC är ens  kontakt person under året i USA. Henne/honom man vänder sej till om nått inte funkar med familjen eller om man har frågor ang skolor, au pair och CC).

Utsikten
Folket

Igår skulle jag ha följt med till Malibu men även den planen sket sej. Chillade i poolen ett tag sen mötte jag upp Madde på starbucks på Sunset. Ibland blir jag bara så jävla matt att vara blond och blåögd. Madde fick verkligen se hur jag har det, ibland. Ska inte säga att de alltid så,  men oftast. Vissa gånger är de bara en vissling, ibland ett hej, handskakning eller frågningar om mitt nummer men den här gången gick de över gränsen. En ful, äcklig gammal gubbe satt brevid oss. Han hörde oss när vi pratade svenska och han frågade vilket språk de va. Vi förklarade och sen började han fråga mej massa fråger. Är du turist? Bor ni här? bla bla bla. Sen när vi berättade att vi jobbade här och skulle va kvar ett år sen åka hem, då fårgade han om vi skulle gifta oss :O Hmm skulle inte tro de va, jag ska hem till sverige. Sen vile han ha mitt nummer men jag sa att jag inte hade nån ^^ Kände att jag ville därifrån så vi gick med raska steg där i från, blä! Äckligagubbe.com!
Drog hem till mej och chillade istället, säkrare här :) Sandra kom lite senare, gick till Trader Joe´s och handlade lite snacks sen vart de film. Nice!

Madde & Sandra

Idag va de Labor Day, vet inte va de är riktigt mer än att de är holiday. Sandra sov över för vi skulle åka till stranden så fort vi vaknade. Blev inte riktigt så tidigt som vi planderad. J skulle ha nå BBQ-bruch/pool party så hon va tvungen att åka till affären. Erbjöd mej att ta barnen så hon slapp ha med dom så vi kom iväg runt 11 kanske. Va nog tur att vi inte åkte tidigar för när vi kom till Beachen så va de molningt och lite kallt. Vi strosade run, hittade äntligen en bikini som såg hyffsad ut och passade. La oss på standen och chillade och försökte få lite färg ^^ Några 10poängare såg vi inte heller, men några 8poängare fanns allt, haha. Venice beach va mycket bättre än Santa Monica. Mer aktiviterer där, skateboard park, gym, affärer, parker m.m Va förresten nån slags bodybuilder tävling där idag. Fy fan så fula, äckligt med så mycke muskler, usch. Skulle jobba runt 6pm så vi drog oss hemmåt runt 4pm. Va inte så mycket trafik som tur va, flöt på fint. När jag kom hem va huset fullt i folk. Stora som små men dom åkte inom en timme jag kom hem. J åkte och jobbade så vi kollade på lite film sen gjorde jag iordning dom för sängen. Kände att jag ville va lite snäll så städade ihop efter hennes "party". Diskade, städade köket och tvättnaskinen går för fullt. Inne på 3:de maskinen. Första va min tvätt, troslådan började ta slut så kände att de va dags att tvätta sen 2 maskiner med handdukar.
känns som de kommer bli en tidig kväll, börjar 7 imorgon skulle jag tro och förhoppningsvis blir det gymmet =) Skulle va awesome, behöver komma igång regelbundet. Jävla helger och holidays som ställer till allt ;)


Hollywood Blvd

Venice Beach

Fin reklam ^^

Lunchtime!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det verkar inte gå nån nöd på dej.Hoppas du får byta ut den där LCC bruttan.

Hit harhösten kommit,med gulnade löv och lite kyligare.

Puss å kram från oss.

2010-09-07 @ 18:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0