Social security number!

Har gjort ganska mycket idag, eller mer än jag brukar göra iaf ;) Först vid 9 kom Danette för en intervju. Gick smidigt förutom att hon va en bitch. Gick bra dom första minuterna men efter 1-1,5 timme så va man ganska trött på henne. Efter de skjutsa J mej till social security office så jag kunde få mitt amerikanska personnummer. Skulle ta runt 10 dagar att få kortet, men kunde åka dit på måndag å få bara numret för de behöver jag för att kunna ta körkortert, vilket jag är i stort behov av just nu. Behöver det både för min egen skull men även för mammornas och barnens skull. Måste ju köra barnen till skolan. Haha nått kul J sa när vi kom ut från kontoret. Spanjorer och såna kan få vänta månader på sitt personnummer bara för dom inte vill ha så många i landet men vi svenska kan få de bara på några dagar ^^ USA är sjukt på alla sätt å vis.

Vart avdumpad på Target för jag behövde en rycksäck å lite småsaker. Slutade med en nota på $60, inte så farligt ändå tycker jag. runt 450 svenska kronor. Fick ju en hel del. Ett par jeansshorts, solglasögon, ryggsäck, kalender, 5 diadem, ett par flippflopp och två vattenflaskor. De får jag va nöjd med. Korgen kunde nog ha blitt överfull om jag hade ork att gå runt å kika. Target har allt. Från mat till kläder, elektronik till skor, prylar till grejer till huset. Du kan i princip hitta allt där. Lite likt Ullared faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Sån kalender har jag också. Fast den blåa med något runt mönster på ;)

2010-08-07 @ 14:32:52
URL: http://mittusa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0