Sista dagen i NY

klockan är 07.4o och jag ligger vaken, redo för sista dagen i NY. Dom här dagarna har varit hur bra som helst, har tagit vara på varenda sekund. Har försökt att gjort så mycket som möjligt så jag inte ångrar att jag inte gjorde de och de. Igår va de förresten 5 vecker sen jag lämnade Sverige, och under dom här veckorna har jag utvecklas som fan. Sträkt mitt självförtroende till 1000, är inte längre rädd att fråga. Inte heller rädd att göra bort mej eller oroar mej för små saker. Här måste man våga, går inte att gömma sej bakom nått horn och tro att man ska ta sej fram.
Jag lämnade allt bakom mej, började om på ett nytt kapitel. Lämnade allt för en helt främmande familj, en familj jag aldrig sett förut, en familj med helt annan livsstil. Till ett land som pratar ett annolunda språk, ett land 800 mil bort. Har man intee stärks efter det så vette fan om man är mänsklig.

Va har jag gjort under dom här dagarna?
Gått på Brooklyn-bron, vandrat ensam i NYC både nattetid och dagtid, sett mej själv på Time square, vandrat i Central park, spanat in snöleopard, polarbjörnar, pingviner och andra djur på central park zoo, ätit colombia-mat, fått en ny vän, åkt subway i brooklyn, manhattan och queens, flirtat med The naked cowboy, tagit runt 300bilder, flygit ensam med 2 barn i fem timmar, unnat mej massage, gått genom halv NYC, shoppat, sett en TV-show inspelning och mycket myket mer!



Bilder, vill ni se bilder? Tänkte jag skulle lägga upp några nu när jag har tid men min Facebook vill inte funka så de får vänta. Klockan 3pm kommer J och barnen å hämtar mej för 6pm går flyget. Ska ta mej in till city en sista gång. Shoppa de jag inte shoppade igår, vilket är i princip allt. Hittade inget av de jag verkligen behövde och med mitt tålamod blev shoppingtiden kasnke 2 timmar, haha. Pallar inte å shoppa, finns ju så mycket annat att se. Shoppa kan man göra vart som hellst, NYC finns bara på en plats, går inte att uppleva någon annanstans än här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0