Off 2 days

Började jobba när J skulle åka till flygplatsen, 05.00. Hon kom in med barnen och vi somna om i min säng. Gick ju vid halv 8 och började göra frukost. A skulle komma å hämta oss runt halv 9 för ett återbesök hos doktorn för barnen. åkte sen med henne hem och passade barnen. Hon och barnen åkte sen till hennes pappa vilket betyder att jag är off fram till torsdag förmiddag =) Hennes assistent skjutsade mej till Social secutity office så jag kunde få mitt personnummer, gick på tio minuter. Sen visade hon mej vart DVM låg. Tänkte ställa mej i kön men när vi kom dit insåg vi att jag inte hade en  chans att hinna in innan de stängde. Ska dit imorgon stället. Eftersom varken J eller A är hemma och A´s assistent inte jobbar så måste jag ta cykeln, haha. Kollade på google, skulle ta 31 minuter, tveksamt. Får räkna med ett x antal felkörningar så en timme kommer de någ ta, minst. Det är 5,7 mi vilket motsvarar ungefär 8km, enkel väg. Ska bli intressant. Lika intressant som de va idag när assistenten skulle köra hem mej till J´s hus. Vart en ganska stor felkörning. GPS är inte att lita på, de tog oss till helt fel ställe. Men de ordnade upp sej tillslut. Va en trevlig lite tripp, kul att se en annan del av L.A ^^ Stannade å tog en drive in på Jax in de box eller va de heter. Typ som Max/mc donalds.

På lördag ska jag troligtvis ut för första gången, de ska bli intressant :) Imorgon kommer även Sandra hit på dinner. Tänkt je skull krös te å bju på nö gött, vet inte vad än men kommer nog på nått. Har några förslag men kan inte berätta ifall hon läser ;) Nått svenskt? Nått amerikanskt? Nått Mexikanskt? Nått asiatiskt? Hä spösch! En blandning av allt kasnke.

Klockan är snart 10pm, och jag måste  börja plugga lite. Som jag sa till Andreas när jag pratade med han tidigar idag, de är inte så svårt egentligen. Men de gäller att förstå frågan. Oftast är det nått ord i frågan jag inte vet va de betyder då har jag ingen aning va svaret är, men när jag översätter ordet vet jag ofta svaret. Hoppas jag får ha ordboken med mej ^^ Sen är det de med avstånd, hastighet. De är ju foot och miles/h istället för meter och kilometer/h. Bara att hålla tummarna att de går vägen. Tror man kunde göra de tre gånger på en dag, kuggar jag är de väl bara att ställa sej i kön igen. Som säkert tar över 2 timmar, men va gör man inte. Har inte så många val direkt. Måste ju ha de där förbannade körkortet så bara att bita i och anstränga sej.

Ska försöka ta lite mer kort, har vart dålig på de dom senaste dagarna. Ska försöka bättra mej, inte för eran skulle utan för min egen. För er är de bara en bonus att få se nån bild då och då. 147+29+37+46+44+102= 405 bilder tagna och hur många har ni fått sett? 50st kasnke? Lite snål av mej kasnke men de skiter jag i ^^ Kan bjuda på några till för att va snäll. Dom kommer inte i nån ordning, ska försöka skriva nått till varje bild.

Vänta på flyget från N-Y till L.A

Rummet på skolan

Alla svenskar från Arlanda 07.45

Skolan

Dubbel Maria under rasten

Drive-in bankomat

Små grodorna

Min blivande man ^^

Jag och Linda på top of the rock




Kommentarer
Postat av: Kicki I skogen

Hej

Ja du vekar ha kommit till rätta med livet och har de bra. Ja hoppas att de känns bra för dig. Har du någon hemlängtan då? Hoppas inte hahaha..

kram kram sköt om dig.

PS: du verkar duktig att hitta och fixa med allt.

2010-08-10 @ 14:16:14
Postat av: Maria

Hej, Klart jag har hemlängtan ibland men inget som hindrar mej från att vara kvar. Trivs mer och mer, börjar komma in i rutinerna och så. Ja, man måste ta för sej och våga prova nya vägar om man vill ta sej fram här. Kommer skriva om mitt äventyr jag va med om idag, du kommer skratta åt mej. haha. Kram

2010-08-10 @ 23:29:24
URL: http://aupairaventyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0