L.A - Mitt nya hem

Nu ska ni inte tro att jag sitter uppe mitt i natten och skriver ett inlägg. Klockan är faktiskt bara 4.39pm här, ligger ju 9 timmar efter er där hemma. Till er som pratade med mej igår, jag mår bättre - mycke bättre :) Ska ta de från början, vi börjar i New york!


Åkte från skolan vid 9am, mitt plan gick inte förrän 3pm så va en låång väntan. Min terminal va första stoppet, så runt 11am va jag på flygplatsen, Newary (nej jag har inte glömt Y:et, flygplatsen heter så). Checkade in mej själv och de stora bagaget. Som tur va hade jag ingen övervikt, hade blitt dyrt då. En tjej som åkte inrikes i USA fick betala 75dollar för sin väska. En incheckad väska kostar 25dollar om de inte är övervikt och hon hade 4 kg för mycket tror jag. Sjukt dyrt.
Aja, vart 3,5 timmes väntan  gaten. När jag väl kom ombord va de trångt. Va inget stort plan direkt men de gick bra fram till Dallas. Vi landade 30 min före utsatt tid men va nå task med planet innan så vi kom inte in i gaten. Det slutade med att vi kom in 20min efter utsatt tid. Som tur kände jag ingen stress då för jag hade ju ändå 1timme och 20 minuter på mej att hitta nästa plan. Men hade jag vetat att flygplatsen va såå stor som den va hade jag nog inte vart så lugn som jag va. när jag kom in hade jag ingen aning om vart jag skulle eller vilken gate mitt plan gick ifrån. För de va nå fel på biljett grejen i newark så fick bara en biljett, ingen information om gate eller sittplats, de skulle jag få i Dallas. Stog där som ett fån men hittade tillslut en informationsplats. Frågade gubben där och han talade om vilken gate jag skulle till. -"Upp för rulltrappan och till höger". fint tänkte jag, Inte långt här i från. Tji där fick jag för när jag kom upp visade sej att man va tvungen att ta tåget runt för att komma till en annan terminal. Så stort va de, helt sjukt! King som man är så va de inga problem, fixade ju allt helt själv så är riktigt stolt över mej själv :) Fick även en ny "vän" på flygplatsen, från Brasilien. Hur skön som hellst. Hon sa " om du nån gång vill besöka Brasilien, hör av dej" sen fick jag hennes mail osv ^^

Flygplatsen i L.A, burbank som jag landade va raka motsatsen dvs jätte liten. Hittade mitt bagage och sen då? Dom skulle ju möta upp mej där? Va jag på fel plats? Kunde inte se någon jag kunde känna igen. V ju några minuter förtidigt så tänkte att dom kommer väl, trafiken kasnke va fördjävlig. Minuterna rann på, började bli lite nervös faktiskt. Stod helt själv i L.A och hade ingen aning om vart jag skulle. Efter 30-40 min stannade det en bil framför mej och frågade: "Maria?". Visste att dom hade en aupair från sverige så jag svarade på svenska för att se om de va hon, vilket de va. Men ingen familjemedlem. Fine tänkte jag, dom är väl hemma för barnen sover. Klockan va ju ändå 21.30. Men när vi satt i bilen sa hon att barnen va hos A (den andra mamman) och att dom skulle komma imorgon (idag). Sen när vi kommer "hem" är J inte hemma. Hon va tyligen ute med några vänner. Fick iaf träffa henne idag. Hon kom hem runt lunch så vi gick en runda och hon berättade hur mycket funka och vad jag ska göra. Vi tog även en tur i bilen. hon visade mej vart allt låg osv.  Gött att jag får hennes kreditkort att handla på ^^ haha. Men de är endast för mat och bensin, men ändå :) Får även egen bil och en telefon. Så fort den andra aupairen åker tar jag över det. Har även träffat barnen nu, gick bra. Lite stelt ibörjan, men hade inte väntat mej nå annat ehller så. Ska endast prata svenska med den lilla, va lite svårt. Jag är ju inställd på att bara prata engelska för dom inte kan nå annat men inte med den lille. Ska nog gå bra jag bara kommer in i det, att komma ihåg att prata både svenska och engelska.

Orkar inte skriva nå mer nu, men är de nån som läser min blogg som inte har facebook och vill se bilder? Annars adda mej på facebook så får ni se. Tar sån tid att ladda upp dom här.

Cya


Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att höra att du mår bättre.

Allt löser sej ska du se.

Ha det .Puss och kram.

2010-08-01 @ 09:45:22
Postat av: Malin

Säger som mamma skönt att du mår bättre, och att det fungerar nu.

Varför ska du prata svenska med den lille?

Om det inte är nån där resten av hans liv som kan svenska så kommer han ju inte komma ihåg det.

Vad bra att du hittade själv. Inte helt fel. :-)



Vad roligt förresten att du uppdaterar så mycket.

Roligt att se och veta hur du har det.



Simon hälsar också, (Tommy med)

Ha det bra nu

2010-08-01 @ 12:40:06
URL: http://malinsofialarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0